16 Nisan 2016 Cumartesi

Çat Kapı

Bilirsiniz ki ülkemizin komşuluk ilişkileri pek gelişmiştir. Bununla övünürüm çoğu zaman.  Başın sıkışınca, için daraldığında  uğrayıverdiğin komşu teyzeleri seviyorum çünkü.Mesela anahtarı unutup da kapıda kalınca ailen gelene kadar sana kucak açan insanlar  komşularındır. Bir yere uzun süre gidiyorsan eve göz kulak olması için anahtarı komşuya bırakırsın. Evde kalmayan bir malzeme için acilse komşuya koşarsın. Evde pişen çorbadan bir tas komşuya götürür, o da tabağı boş vermemek için evde pişen yemekten koyuverir sana. Eve girip çıkarken görürsen hal hatır sorarsın, çarşı da pazar da karşılaşınca merhaba dersin.. Bunlar bana her defasında hep samimi ve bıkılmayacak kadar güzel gelir. Küçük müstakil evimizden, apartmana taşındığımızda da bu hislerim değişmedi. Bizim apartman güzel insanlarla dolu hala..

Komşuluk ilişkilerini ne kadar sevdiğimi anlamışsınızdır sanırım fakat bu aralar komşularımdan biriyle küçük bir problemim var. Hani sürekli bir şeyi istemek için kapıya dayanan, yumuşak yüzünü görünce isteklerinin ardı arkası kesilmeyen tipler vardır. Ben pek hazzetmem öyle insanlardan. Samimiyetimden yararlanıyorlarmış gibime geliyor. Öyle bir komşu edindim işte. Çat kapı uğramalar, sürekli bir istekte bulunmalar.. Sevmiyorum öyle çat pat gelip giden insanları. Evet komşuluk güzel ama herkesin dinlenmeye, kendine vakit ayırmaya ihtiyacı da var. Böyle davranışlar insanı soğutuyor. Saygısızlık olarak da görüyorum böyle davranışları. Komşuluk da olsa arkadaşlık da olsa sınırını bilip kendinden bıktırmamakta fayda var. Ben böyle düşündüm de dostlar siz ne dersiniz. Haklı değil miyim sizce? 



4 yorum:

  1. Bence bu tür insanlar söylemek lazım böyle böyle, sen bunu yapıyorsun ama bu durum beni rahatsız ediyor. Sırf bu yüzden çok düşman edinmiş olsam da, bence birçok insan yaptığı şeyin yanlış olduğunu bilmiyor bilemiyor. Birinin bu insanlara dur demesi gerekiyor :))))

    YanıtlaSil
  2. Ben yüzüne söyleyemem de biraz daha mesafe koydum. Anlayacak inşallah ümitliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Biz de karşı komşumuzla buna benzer yaşıyoruz. İkizleri var, çocukları sağolsun yaramazlar. Bize gelince bir rahatlık çöker kendisine camı kapıyı indirseler umrunda değil. Yorgunuz diyoruz başka akşam gelin yine de 22:30 da gelip 12:00 - 01:00 arası gitmişlerdi. :( Bir daha da annem babamız evde vs gibi bahanelerle uzaklaştırdı. Samimiyetmizi kullanıyorlar demekte çok haklısın ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunu görünce çok şaşırdım ve çok mutlu oldum. Blog alemine biraz ara verdin sanıyordum.İyi ki çok uzaklaşmamışsın. Uzaklaşma da :)) Maalesef aşırı rahat insanlar var çevre de. Bu fazla rahatlık başkalarının yaşam alanını daraltıyor işte böyle..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...